torsdag 24 oktober 2013

Varde ljus

Veckan har bjudit på ett trist tandläkarbesök, där tandläkaren på sitt underliga språk sade något i stil med "H-5 distalt nekroid paradontit" - och jag förstod det som att en nedre tuggtand blivit dödförklarad kl 14.33. 

Jag har haft lite besvär med den tanden ett tag - inte värk, men den har känts konstig och lite öm när jag tuggat på den. Det har kommit och gått ett par månader så jag tog mig i kragen och beställde en tid.

Väl i stolen sa hon att hon trodde tanden var död och att hon skulle borra rätt ner i roten utan bedövning och se om hon hade rätt..

Jag skrattade högt för jag trodde på allvar att hon skämtade med mig...
Det gjorde hon inte.
Tur för henne så var nu tanden död och de tusen nålarna jag trodde skulle slå in i min kropp när hon nådde roten uteblev.
Nej - det pös bara upp lite var när hon kom dit och det visade sig att jag haft en kronisk infektion som legat och puttrat där hur länge som helst (och mördat min tand)

Fick arsenik i botten och lite gummicement ovanpå och blev tillsagd att boka ny tid i receptionen.

Så var det rensning av rotkanaler och hela cirkusen igen - ja, rotfyllning alltså.

Jag säger det igen - snålhjärtat bankar av glädje då jag fortfarande är försäkrad...gratis är gott! (men arsenik smakar skit)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar