tisdag 1 oktober 2013

Blåsta

Hehe, barnen hade växt lite och så hade även stolarna...
Men bara en aning och tyvärr hade min röv växt i ännu snabbare takt och fick verkligen inte plats där den borde.

Det var ungefär samma tugg som det alltid är på föräldrarmöte, mycket om hur de pedagogiskt jobbar med våra barn för att i olika projekt utveckla dem och göra fina små medborgare av dem...ja ni vet.

Sedan var det en liten fint de gjorde som jag tror ingen märkte riktigt.
Kommunen har skaffat E-tjänst. Inte så märkvärdigt tycker ni säkert, det har väl alla?
Men under mötets gång fick jag höra att vi föräldrar numer ansvarar för det mesta vad gäller barnens timmar och att det står rätt siffra på räkningen och att det kommer till rätt kommun...

Undrar om andra än jag inser att kommunen smyger ut hela sin administration för barnomsorgen på entreprenad? - till oss...- för noll kronor...

Nå, särskilt störd blev jag inte då det inte drabbar mig något särskilt. Det är de med flera barn att hålla reda på och föräldralediga med syskon på 15 timmar som får det jobbigast.

Sedan avslutades det med den vanliga predikan från en av föräldrarna som jobbar inom vården som på ett fint sätt sa till oss att sluta fuska med de 48 timmarna för kräksjuka barn - och hålla hemma syskon och hela ramsan. Den får vi höra varje gång och av samma människa. Jag kan bli lite smygprovocerad av att hen bara rakt av har snott besserwisser-rollen från mig...?

Hur som helst känner jag mig sjukt lättad av att jag åtminstone inte känner mig skyldig i det fallet (att fuska med 48 timmar)

Nu var det iaf klart för denna gång. Nästa gång är det Jonas tur.





2 kommentarer:

  1. Du får ta med dig en egen stol..... kan se dig sitta på en brassestol där bland alla andra föräldrar på små pyttepinnstolar ;-))
    morsan

    SvaraRadera
  2. Ja! Bra idé! Faktiskt angenäm tanke - så blir det nästa gång..:)

    SvaraRadera