måndag 7 oktober 2013

Flytt

Idag börjar mitt jobb att flytta. Vi ska till andra lokaler som ligger 150 m längre bort.

Det är spännande och lite tråkigt på samma gång. 
Spännande med nya lokaler men själva flyttandet är halvtrist.

Idag när jag gick mellan lokalerna (på väg hem) mötte jag en jättegammal tant med rullator som frågade mig om jag sett en taxi eller buss?

Hon hade gått från sjukhuset - vilket var väldigt långt för någon i hennes ålder, och hon var vilse...skulle hem till rosersberg.

Jag hjälpte henne såklart till receptionen i scilife-huset och frågade om de kunde ringa färdtjänst. Sedan satte jag henne på en soffa att vänta och gick - receptionisten skulle se till att hon kom in i taxin.

Kände mig hjälpsam och nöjd såklart....

Men så i efterhand gnagde något...
Det var något som var avvikande men jag kunde inte komma på var det var.

Jag skröt självklart om mitt hjältedåd hemma, och gubben svarade: - höhö hon hade säkert rymt från sjukhuset..
- nää, sa jag. - hon hade ytterkläder och handväska, det kollade jag...

Sedan blev jag tyst...plötsligt föll 25-öringen ner och jag kom på vad det var som avvek.

Nejmen ve och fasa! - hon gick ju i birkenstock-tofflor...OCH hade patientarmbandet runt handleden...

Amen yes - henne skickade jag till Rosersberg..

Bye, bye paradiset - Hello skärselden here I come...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar