tisdag 8 oktober 2013

Ehh?

Var ute på sista kiss-rundan med hunden för kvällen.
Par med en liten, ful, krullig hund av obestämbar ras går förbi mig.

- Är det en flicka? Hör jag plötsligt tanten säga.
- Ja, svarar jag kort. (Är inte intresserad av samtal med främlingar)

Fula hunden släpps fram för att hälsa.

- Ser gammal ut? Säger tanten sedan.
(Jag tittar bakom mig för att se om hon pratar med någon annan)
- Nja, svarar jag. Sex år är hon.
- Ahh...de lever inte så länge de där va? 
(Jag blir paff och hakan hänger väl lite)
- 12 till 15 år blir se väl åtminstone, får jag fram.
- Min pappa har en sådan där och de brukar bara bli åtta år, fortsätter hon.
(Jag tittar efter dold kamera, skämtar människan?)

- Jasså, svarar jag, vad hade han för hund då?
- Ja, vad är det där för sort då? Frågar hon.
- en cocker spaniel. (väser mellan tänderna)
- jaha, men hon ser så lång ut i ansiktet.
- Eeh, jaha?
- Han kanske hade något annat.
- mmm, svarade jag.

Par med ful, krullig liten hund fortsätter sin promenad.

God natt där ute...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar