söndag 20 oktober 2013

Obegripligt.

Glömde igen...
Var och handlade mat och förnödenheter på Coop igår.

Skulle köpt nytt nescafe till mig själv också då det börjar tryta här hemma.
Det glömde jag dock bort eftersom jag ställde mig i fel kö. De har nescafe bakom en speciell kassa där.

Det är inte första gången jag glömmer detta....säkert inte den sista.

Vad som är totalt obegripligt för mig är att det är en stöldbegärlig vara???

Jag känner ingen förutom mig själv som dricker det? Ja en till förresten - Sofie som lärde mig hur kaffe ska drickas. Hon också. Sen har jag på typ 30 år inte mött annat än bryggkaffe-folk.

Var finns denna marknad för stulet nescafe? Var finns nescafe-pundarna, och var finns langarna? Är det på plattan det hamnar?

Det här är ett av de vardagsmysterier jag går och funderar över? Är pulverkaffedrickare superkriminella? Och bara vägrar betala för det? Varför stjäls inte bryggmalet?

Är det någon som vet därute?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar