söndag 27 oktober 2013

Full fart

Det har varit full fart denna helg. Man hoppas för det mesta på nedvarvning och återhämtning inför kommande jobbvecka, men ibland så smäller det till utan att man kan göra så mycket...och så gjorde det denna helg..

I fredags var jag på något som kanske skulle kunna passera som krog med några tjejkompisar. Första gången jag lämnat huset efter klockan nio på fyra år tror jag..,Vi var i en gammal lada mitt ute i skogen långt bort från civilisationen. I denna lada hade någon öppnat en bar...
Det var supertrevligt eftersom vi alla var stadgade gamla tanter. Raggningsfaktorn  var noll på detta ställe så jag vill inte locka dit några hoppfulla debutanter...
Vi satt på ett f.d. loft i trädgårdsmöbler och tjattrade till långt in på natten.



På lördagen var jag för första gången på år och dagar ganska seg i huvudet och jag tror någon måste ha hällt diesel i min mun när jag sov...

Nå det gick ju inte att sova bort hela dagen såklart - gubbe och femåring behöver ju roas och på senare på kvällen var vi bortbjudna på middag hos vänner. Det var såklart väldigt roligt, och barnen som var där hoppade på ärt-säckar så de var alldeles svettiga.

På söndagen efter hundpromenaden byttes det däck på min bil och det bakades...sedan började det fikas klockan 14.00 och fortsatte sedan hela dagen. Det skulle firas lite tant (mig) av släkt och vänner..mycket kaffe och tårta blev det...sedan vet jag inte riktigt vad som hände...plötsligt var det sex barn hemma hos oss och lekte - några kom tillsammans med gäster och några droppade in från gården. De lät som olympiastadion och jag föll nästan i chock - hur kan det komma så mycket ljud ur några barn?
Allvarligt, hur står vanligt folk ut? Är det såhär hemma hos alla? Det kan ju inte vara möjligt - jag trodde jag på allvar skulle få en hjärnblödning...

Jag fick en timme extra åtminstone denna helg - det kändes som den verkligen  behövdes...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar