tisdag 22 oktober 2013

Toppendag

Åsso var det födelsedag än en gång för mig. Vill inte säga hur gammal jag blir men en ledtråd är att det börjar på fyrtio och slutar på två...

Hur som helst så tror jag det tävlades om att vara först att gratta jag - svärmor kom med ett sms i arla morgonstund men hade inte en chans mot gubben som släpade sig upp vid sex och sjöng.

Min kära mor blev krossad kan man säga, när jag fick vänta ända till runt halvelvatiden på hennes grattis.

Ni förstår att jag skojar va?

Ja tiden travar på...

Gubben säger att jag verkar gammal när jag använder ord från det förgångna...så som jag gjorde nyss med arla morgonstund...
Jag råkade svara på femåringens fråga om när vi skulle åka till Öland, med att säga "i sinom tid"...
Va? Vadå ålderdomligt språk? Vet hut karl!

Dagen verkar hur som helst bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar