torsdag 31 oktober 2013

Rädsla..

Igår kväll kändes det lite ruggigt och kallt i huset tyckte jag.
Det var säkert 22-23 grader varmt härinne, men jag är van vid centralvärme eftersom jag bor i hyreshus.
Jag är också van vid modern elektricitet...

Tänkte inte närmare på saken utan satte på ett par värmefläktar och fortsatte mysa med Svante (som spelade ps3)
Jo jag hade ju alla lampor tända också - det var ju mörkt ute.

Hur som helst förstår ni kanske att det sa poff efter ett tag och vardagsrummet slocknade...En säkring hade gått...
Tv:n fortsatte ändå som vanligt och Svante kunde spela vidare.

Jag började fundera på vad jag skulle göra.
Säkringarna i det här huset byter man i källaren.
Det var kolmörkt ute och här är vår källaringång:


Jag vet inte hur ni tänker, men Hollywood har i alla fall lärt mig ett och annat.
Till exempel att om man är ensam i ett hus ute i ödemarken under halloween (ja nu var kanske datumet inte exakt) och en säkring går i huset - då ska man INTE gå ner i mörka källaren med ficklampa utan vidare, det vet ju alla...

Jag bestämde mig såklart för att vänta till imorgon då mannen med masken och machete i min källare gått hem - jag är ju inte dum. Tände en massa ljus istället och satte mig i soffan.

Men så hände det sig så att lilla 5-åringen väldigt gärna ville spela supermario på tv uppe i sitt rum...
Den var tyvärr drabbad av säkringshaveriet.
Så i god curlinganda var det bara att klä på sig och hugga ficklampan och smyga runt huset för att gå ner i källaren.

Fy så läskigt. Men som sagt, Hollywood har lärt mig ett och annat - jag tog ju med mig Svante såklart, han fick hålla ficklampan - och så visste jag att om mannen med masken och macheten stod i källaren så springer jag MYCKET fortare än Svante...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar