tisdag 29 oktober 2013

Resa

Idag är dagen efter stormen Simone drabbade Sydsverige, och jag tog småttingarna och åkte ner till Öland.

Tänkte ha några lediga höstdagar med Svante.

Han tycker det är ganska träligt att åka bil och har svårt att sitta som alla andra.


Ja han är fastspänd för er som undrar...(läs: pappa)

Sedan fick jag sms av mamma som skrev att hon var förbi för att se hur vårt hus hade klarat stormen och sett att vårt balkongräcke hade blåst ner.

Jag ringde genast upp och frågade hur det var? Hade balkongräcket blåst av (som jag tänkte bara var överliggaren , brädan som ligger ovanpå staketet)
- Nä sa mamma, det är hela räcket. 
- Va, har hela balkongen blåst ner, skrek jag upprört?
- Nej, den är kvar men räcket är borta sa mamma.
- ok, vi ses snart sa jag och lade på.
Jag fattade inte alls vad hon menade...

Så här såg vårt stackars hus ut när jag kom dit.


Man ser en ensam balkongdörr där uppe och resterna av balkongen på sidan där...

Det mesta låg i min rabatt


Jag trodde verkligen inte mina ögon!
Håhåjaja.
Vet inte om mamma och jag någonsin kommer prata samma språk?

Hon säger att bara balkongräcket har blåst bort

Jag säger att hela balkongen har flugit sin kos...

Simone - det blev himla fult du..huset ser muppigt ut utan balkongen..,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar