söndag 22 april 2012

Söndagskväll

Så var helgen till ända, och jag skulle behöva vila upp mig...

Hade ju bestämt att följa med ut med tjejerna på fredag kväll och i torsdags rev jag därför ut hela garderobens innehåll i förhoppningen att hitta en gammal trasa jag kunde ha på mig...

Tyvärr var alla trasor ungefär 10 kg för små och ingenting såg klokt ut...
Ni ska veta att mina krav var väldigt lågt ställda också - mode eller trendigt var inte ens med på listan.

Nå, jag svischade ner till centrum efter jobbet och på 10 minuter (jag skojar inte) så ryckte jag åt mig ett par skor och en tröja jag kunde ha på mig till kvällen.

Tyckte jag var skitsmart som också virvlade in och köpte ett par mamelucker som klämmer in fett-magen och julgranen på ryggen för att bli riktigt tjusig - men det slutade nästan i katastrof med brutna revben och punkterade lungor - rena rama dödsfällan säger jag.

Jag var supernöjd och for omkring och slet i håret och kladdade i ansiktet - fort gick det och klar blev jag...här är jag - drömmen i turkos...


Som ni ser så är armen alldeles bar...

Ja, det innebär  ju att vinter-tufsen man har sparat måste bort. Jag ska inte gå in i detaljer men det blev en blodig historia då man skulle slå världsrekord framför spegeln och hade lite bråttom...just under den armen också - snyggt Åsa!

Nå, det var jättekul och jag fick en fet chock när jag fick betala 150 spänn i inträde - jag stod och gapade som en fisk ett tag innan jag hämtade mig och snällt betalade..det var ett tag sedan man var ute som sagt.

I söndags hade vi bara tråkigheter för oss. Duscha ute på stan, tvätta hos svärmor och handla.

Vi upptäckte där att vi kört på en skruv och fått PUNKTERING.
Jonas bröt nästan ihop, så vi fick snabbt släpa in han och stoppa en kanelbulle i truten så han lugnade ner sig (det var nämligen mitt fel)

Hur som helst kunde vi köra ner till macken och köpa punka-skum (nej ingen däckverkstad har ju öppet på söndag eftermiddag)
Så nu har vi skummat och rullat omkring och skapat upprörda köer, då man måste köra runt lite sakta med detta skum.

Pust och stön, i aftonbönen ikväll bes det intensivt om att jag ska få slippa sätta min hängröv på SLs röv-tåg...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar