lördag 7 april 2012

Det var det...

Okej, jag älskar att åka till öland...
Här finns inte räkningarna eller ekorrhjulet jag skojsamt brukar kalla jobbet.

Allt har semesterns skimmer över sig och att få åka till ikea med mamma är en höjdpunkt när man ses så sällan.

På ikea kan diskussionerna bölja som vågor då mammas praktiska läggning gärna upprörs lite av våra yviga planer. Hon får gärna tuppjuck när vi väljer vita lösningar då hon tycker att vitt inte fungerar alls med vår familj.
Vi har t ex målat en vit trappa här i huset som hon protesterade en del mot...den blir omedelbart och skoningslöst smutsfläckad av skitiga hundtassar och smutsrullad 3-åring... Vi är supernöjda men mamma snörper lite i munngipan och säger att, oj vad ni får skura...

Nå, tillbaka till ämnet, något händer med mig när jag kommer hit. Jag tappar visst all kontroll...
Jag bara äter och äter och äter...

Förutom goda måltider så proppas det i kokosbollar, kanelbullar, äppelkaka, kladdkaka, chips och popcorn i denna kropp...det är liksom bara lördag förmiddag...

Jag kom på torsdag kväll - do the kalorimatematik....

Kommer helt säkert fortsätta i samma stil.

Vad är det med öland? Bull-ön?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar