söndag 15 april 2012

Nyfiken.

Kunde bara inte låta bli...

Nu när den trasiga torktumlaren var urkopplad och står och skräpar utanför badrummet sa rösterna i huvudet åt mig att skruva upp åbäket och kolla in...

Och det gjorde jag - och fattade ingenting...

Men så tittade jag, och bollade lite med Jonas, bytte en bajsblöja och googlade lite.

Och så tror jag tusan att jag lagade det aset...

Tyvärr får vi inte veta förrän den kopplas in när röv-renoveringen är klar, men till dess väljer jag att tro på mig - madam klåfinger som min mormor ofta kallade mig när hon levde...

Och förresten dröjer det kanske lite till, för rösterna sade åt mig tidigare på dagen att jag skulle köpa en ny torktumlare...och jag lydde som alltid...

Fast inte totalt - jag är ju rebell, så jag kom även hem med en ny tvättmaskin....

Mamma, nu satte du kaffet i vrångstrupen va? Det var faktiskt bara en maskin som köptes...en kombinerad tvätt och torktumlare...så du kan vänta med att ringa jourhavande shoppaholic för anhöriga...

Den gamla tvättisen och torkisen åker ner till öland och får jobba där till de dör..

5 kommentarer:

  1. Lät som ett bra byte :-)
    morsan med kaffet över hela databordet....

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är som en ny-religös...frälst blick när jag tänker på min nya tvätt/torkmaskin...:)

    SvaraRadera
  3. Får man fråga vad felet var?
    Nyfiken gul

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ohhh, läs inlägg...
      Man får vara försiktig när man frågar en besserwisser...vi kräks gärna ut ett oändligt svar..;)

      Radera
    2. Ohhh, läs inlägg...
      Man får vara försiktig när man frågar en besserwisser...vi kräks gärna ut ett oändligt svar..;)

      Radera