torsdag 5 april 2012

Äntligen.

Äntligen framme på underbara öland...Mamma hade middagen klar och Svante var på ett strålande humör.
Det humöret kunde säkert kopplas till påskägget han hittade inne på köksbänken- vem vet?

Resan gick väldigt smidigt - lite trögt i söderköping, annars hur bra som helst. Ett par timmar efter vi åkt var det totalstopp i södertälje hörde jag på radion....

På vägen skulle jag vara smart och fjäskig och köpa en ny film till Svante när vi pausade i ringarum. Det var bara det att macken bara hade vuxenfilmer att sälja.
Inte så lätt som förälder då när man lovat och allt...lätt att få panik då...

Och vad gör en mamma i stress? Jo hon rycker åt sig lejonkungen åt sin lilla tre-åring och köper den..

Naä, det blev inge bra vettni...
Riktigt dåligt faktiskt...189 kronor i sjön bara så ni vet.

Nu ligger han och småfjärtar på övervåningen i sin säng, och mysiga skärtorsdagskväll kan börja.
Vad tror ni händer? Jo det är hockey på tv heeeela kvällen (ja, så länge jag är vaken) på den enda kanal vi har härnere.

Nä men vänner, snart ska jag ta tag i det här, vet inte vilken metod jag ska välja bara.
Snälla, snälla, snälla-metoden eller vänd-kanal-om-livet-är-dig-kärt-metoden???...

Vi får se om en stund härhemma.
Glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar