onsdag 18 januari 2012

Tvetydigt.

Idag har jag tankfullt lagt märke till en avvikelse i rutin-strömmen som vi kallar livet..(oh, jag låter ju som en poet!)

Jag hade ju inte tänkt tjata om frisyrer och klippningar längre, men jag har fått en ny slags kommentar denna gång som var lite annorlunda, så jag måste.

Vanligtvis när någon klippt sig så hör man samma standardfas;
Åh, har du klippt dig? Fiiint!
Den säger ju vi alla vare sig det är fint eller ser ut som en risbuske.
Men denna gång får jag höra:
Åh, vad tuff du är i håret! (här fånler jag och säger tack.) men sedan kommer inte det där sista - vad fiiint..

och här undrar jag - det kanske inte ÄR en komplimang?
Först tänkte jag att det är klart att det är - iallafall för mig..hellre tuff än tantig..

Men så kom jag på att det kanske inte är menat tuff a´la Lara Croft??
Det är kanske så att jag ser ut som Micke Persbrandt??? Eller General Custer?...och då vet jag inte om jag är så nöjd längre.

Jojo, nu har jag att grubbla på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar