söndag 22 januari 2012

Snöigt...

Aaarrgh vad det snöar då...riktiga pladuskor ramlar ner, och nu när jag har kort hår upptäckte jag det föga roande faktumet att det bara rasar in snö i nacken - rått-testarna som hängde där förr hade visst en positiv funktion ändå, brrrr...

Flängde runt lite här och lite där och på kvällskvisten när jag åkte hem från en fika, så stannade jag vid en affär för att handla ett par grejor.

Det var lugnt och skönt i butiken och glest med folk.
Strosade fram till kön där det inte var särskilt många som hängde...när jag kom fram såg jag att det stod en övergiven matkorg på golvet som ingen verkade vilja erkänna som sin, och det var dags för näste man/kvinna att packa upp på bandet, så jag trippar in stegen för att hoppa över den...men NÄ, då skuttar ett par fram från bakom en godishylla där de stått och gömt sig och ställer sig före mig...

Nå det var väl inget att bry sig om tänkte jag - de hade lite i korgen och allt flöt på i kassan - men då säger killen (korg-ägaren) lite småspydigt: - hoppsan, här måste man visst passa sin plats...(för att han såg mig starta ett kliv över)

Amen jag trodde inte mina öron? Sådan här oordning kan vi ju inte ha, ellerhur? - hur skulle det se ut? Man kan inte lämna en korg och tro att den passar en plats i kön åt sig???
På de ställen man driver omkring tills det är ens tur har man nummerlapp i, i vanliga köer måste kroppen vara där för att det ska bli en kö...
Ja just det, ditt stolpskott!

Tyvärr vågade jag inte säga något sådant här där i affären, utan jag bara gnisslade lite med ena tanden...

Kanske är jag för ordningsam...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar