onsdag 25 januari 2012

Jag gör en pudel...

Förlåt, förlåt jag hade fel....och så lät jag visst väldigt okänslig när jag skrev att jag störde mig på FN-reklamen på radion. En vän påpekade det i en kommentar (tack) och någon kanske tror att jag vill spränga små barn i luften så nu måste jag ju förklara mig lite...

Häng med nu för detta (att jag har fel) är lika ovanligt som oskulder på mallorca..

Fel nr 1: JAG trodde det var självaste FN som gjorde reklamen - och det var det inte utan det var svenska FN-förbundet som är en ideell förening.

Fel nr 2: Tror inte det går att jag har fel två gånger i rad...

Nå, nu ska vi reda ut fel nr 1 och varför det är skillnad - varför tycker jag inte att vi ska skänka pengar till FN?
Jooo, men tänk er om försäkringskassan började samla pengar med bössor för att våra sjuka skulle få det lite bättre och lättare i livet? Det låter väl bra, men det är ett litet ABER här...
Så fort pengar skulle komma in den vägen skulle politiker börja snåla och spara och snart räkna med denna penningström och så kan ni ju gissa vilka som skulle få det sämre...Snåla kommunpolitiker som vill spara på gamla, barn och sjuka röstar man bort inte stoppar välgörenhet i deras fickor, enkelt ellerhur? Samma med FN - har de för lite pengar, höj medlemsavgiften.

Jag är glad att jag läste på lite här, för det är ju helt fel om FN bara ger ett litet bidrag till FN-föreningen här (som obviously inte räcker) för att röja minor.
Det är ju 193 länder med (alla utom röv-vatikanstaten-kom-helst-inte-ut-därifrån-gubbar)...Så ge lite mer kosing va!

Onsdag och jag fick lära mig något nytt...

Jag stör mig fortfarande på reklamen, men nu stör jag mig på att detta borde inte behövas samlas till alls, och så stör jag mig på att folk verkar skänka och skänka miljoner till alla tv-galor och har tre, fyra fadderbarn och så en peng i rödakors-bössan - men varenda jävel springer bara förbi den som står och säljer "situation stockholm"?

Ps. ja jag köper den, och det är aldrig kö...

Ps 2. Oj, den här spyan var inte till dig Jenny, du är en av de goda - jag vet!

Ps 3. Amen orkade ni läsa ända hit??

Ps 4 Oj vad jag går igång när jag får prata lite...Att lämna kommentar till mig = Pandoras ask..

1 kommentar:

  1. *ler* Ett helt inlägg som svar. Inte illa gumman!
    Blev ju själv nyfiken och ville ta reda på hur dom gör för att röja minor. SÅg en gång ett program om det där, men det var lääänge sen. Och har träffat på en tjej från Kambodja som var minoffer. Så jag ville veta mer. Har inte hört reklamen. Har inte skänkt en krona själv.. inte än.
    Däremot har jag senaste nummret av SS :-)

    P.s. Trodde aldrig att du ville spränga små barn i luften.

    SvaraRadera