måndag 16 januari 2012

Överraskning...

Undrens tid är inte förbi ska ni veta...
Det har varit dags för mig att klippa håret ett tag nu. Jag fick ju det gjort innan sommarsemestern senast, så frisyren har varit övermogen ett tag kan man säga.

Jag har sett ut som en stripig babian i huvudet, och färgen har blivit gråare och gråare ju mer färg som tvättats bort. En ständig trist tofs har det varit och den har sett skamfilad ut också.

Äntligen fick jag till det när jag ändå skulle strosa runt i Sollentuna Centrum ett tag, för att träffa en väninna för fika efter jobbet.

I bilen dit satt jag och funderade på mitt sista besök hos en frisör då jag sa att hon fick fria händer - och jag fick en Lill-babs-frisyr...

Tanken var ju att jag skulle klippa topparna bara, men när jag kom dit så flög förnuftet till barbados eller något och jag sade till min pinn-smala frisör med jätte-silikonisar: - du, du vet Lill-Babs? Eeeeh, ja? svarade hon. - Klipp mig tvärtom,är du snäll....


Så här blev det: (Och nej, det blir inga bättre foton på mig - Jonas är värdelös på att ta kort och jag ser mycket bättre ut när det är så där suddigt..)


2 kommentarer:

  1. Jag vet visserligen inte hur lill-Babs ser ut ihåret nu för tiden men det ska bli spännande att kolla in din nya frisyr. Själv har jag ingen frisyr längre, bara hår som jag aldrig hinner klippa. Kanske ska testa en lill-babs?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är helt okej i frisyren, men lite beige kanske..är man som jag, den lite bleka typen så försvinner man in i väggen med den..:)

      Radera