onsdag 22 juli 2015

Mardröm

Vid ett litet marknadsstånd vi gick förbi för någon dag sedan såldes det vackert hantverk.

Det var diverse handgjorda saker som jag älskar att titta på - oftast rycker det i köp-tarmen också.

Men här hängde också rena rama mardrömmen till salu...


Denna heldräkt i 100% ull.
Det började klia på kroppen bara av att titta på den. Jag kan tyvärr inte med ull alls, så den dräkten får någon annan köpa. Hu.
I mina ögon är detta ett tortyrredskap...

(Ser ni förresten hipstern jag råkade få med på bilden till höger - med bebisen på ryggen?...det ser ut som att hans lilla bebis nacke typ bryts när pappa svankar med ryggen (vet inte om det är ett fotofenomen, för jag reagerade inte när jag var där och tog kort) kanske man ska ha bebisen på magen istället för att tro att det är en ryggsäck. Snyggt. Hade jag varit bebisens mamma hade jag klippt pappas fula hatt i strimlor när de kom hem...)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar