måndag 6 juli 2015

Fyra dagar kvar.

Nu är det ju den bästa tiden att jobba alltså. Alldeles innan semestern då det är lugnt och tomt, både på jobbet och i trafiken.
Bilder från slappa semestrare kryllar det av på nätet - men snart är det vår tur.

Idag såg jag på nätet att mamma varit på marknad i grannbyn. Hon kvistade dit alldeles själv även fast hon hatar att trängas med folk. Inte köpte hon en enda pryl heller...tror inte ens att hon tittade på något...
Nej hon åker några mil varje år endast för en sådan här:


Jomenvisst är det en tunnbrödsrulle full med kräftarslen.

Jonas och jag som inte är några fisk-fans finner det ofattbart, men alla blir saliga på sin fason antar jag.

Nå ni förstår att jag behöver semester va, när jag lägger mycket tanke på vad andra äter - dags att fokusera på det viktiga i livet, nämligen: fyra dagar kvar till semester - say no more....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar