måndag 27 juli 2015

Besök

Bloggen har visst lite semester verkar det som - så det blir lite hastiga inlägg ett tag. Så blir det när ledighet avnjuts.
Vi har haft besök igen här på Öland. Denna gång var det svärföräldrarna som kom och hälsade på.

Det var ju inte så fint väder vi stod för, så det blev inget öländskt strandhäng direkt. Det blev lite utflykter och sådant istället. Vi åkte in till Kalmar en av dagarna och kollade in lokalbefolkningen. Häpet tittade vi på klädtrenderna i denna mysiga lilla stad. Det var rejält med sjögång i vissa kreationer vill jag lova....


Svärfar och Jonas sade att vi skulle fästa blicken på en fast punkt för att inte drabbas av yrsel.

Vi såg något annat spännande som måste vara ganska unikt för staden. Det gällde ett erbjudande från ett museum.


Råttdagis??? Det låter ju fantastiskt. Jag måste sätta upp annonsen i min lada för invånarna att se - föräldrar måste ju kunna jobba och när de bara är hemma verkar de mest springa omkring och lorta ner i mitt hus...Nä, bättre om de har något vettigt för sig istället.

Sedan blev det klass 1 regn på Öland en dag. Jag satte rastlösa farmor och Svante att baka bullar då vilket var en rasande bra idé. Farmor och farfar har åkt, men bullpåsarna är kvar i frysen här...



Nej nu är det dags att ta upp Jonas och Svante ur lilla poolen här utanför. Återkommer snart hoppas jag. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar