onsdag 8 juli 2015

Att sätta sig på tvären

Samtidigt som jag köpte min fina lilla bil som jag är så nöjd med blev jag också erbjuden en bilförsäkring på ett halvår från Folksam.

Det var inget särskilt superpris, som de försökte påstå, men det var helt okej. (jag har ju ägt några bilar nu och har pungat ut försäkringspengar så att plånboken blöder, så jag har ett bra hum om vad det kostar)

Hur som helst så hörde jag bara priset och slutade sedan att lyssna helt. Vet inte hur ni är, men jag kunde inte bry mig mindre om glas-, brand- eller egendomsskydd så jag stirrade på säljaren som om jag lyssnade och tänkte på vilken matlåda jag skulle välja till jobbet morgonen efter och att jag kanske skulle ta en smörgås när jag kom hem.

Nu har papperen kommit och det visar sig att jag endast kan betala med autogiro?!
Jag tycker INTE om autogiro alls. Inte ett dugg gillar jag att någon annan förser sig själv ur mitt bankkonto det datumet som passar dem. Jag har blivit tvärsur - men jag orkar inte heller leta upp ett annat försäkringsbolag innan semestern.

En annan liten detalj är ju att jag nästan blir tvingad. Jag är ju så lat att jag inte orkar reda upp det här. Så nu vill jag förstås bara sparka bakut - jag är ju  ändå en Slevin...

Folksam - kan ni inte bara vara normala och låta mig välja E-faktura???
Nå ni har mig i ett halvår, sedan tänker jag bjuda ut mig första bästa försäkrare för småpengar...
Glöm att jag tänker vara trogen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar