tisdag 15 juli 2014

Sol!

Äntligen är solen tillbaka!
Vi blev aktiva som små myror och jag smällde upp lilla poolen och Jonas började bygga balkong.

Hunden är precis tvärtom. Hon löper och är totalt apatisk av någon anledning. Det blir hon varje gång.

När jag släpper ut henne sätter hon sig vid grinden och ser dum ut.


Där sitter hon och glor till vi bär in henne (ja hon vägrar röra sig).

Annat av intresse är att Jonas har kommit ganska långt med balkongen. 


Det blir samma konstruktion som altanen under tak vi har. Det kommer bli bra tror jag.

Vi brukar ju bråka rätt friskt när vi bygger något, men denna gång släpar jag ju på ett ryggskott och ligger mest i solstolen och hejar på.
Vi har aldrig varit så bra vänner under ett byggprojekt som nu...

Det förstås, vi skulle inte åkt tillsammans till byggmarknaden för att köpa virket. Det gick inte som planerat och mitt ryggskott var ganska akut så jag var som en retad gorilla...ni kan ju tänka er hur Jonas ångrade att han inte hade lämnat mig hemma?
Det var rena turen att jag fick åka med hem i bilen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar