torsdag 17 juli 2014

Kul dag

Idag var det marknad nere i byn. En stor favorit hos mig.
Varje år är det 109 grader varmt i luften och jag sätter på mig obekväma kläder. Denna dag hade jag en avslappnad kjol trodde jag, ända till jag satte mig och insåg att den var alldeles för kort...

Vi började med en stärkande fika för att samla krafter, sedan gick vi runt. Jonas köpte en plånbok och var väldigt nöjd. Svante fick allmänt marknadsskräp och var också supernöjd.

Jag sprang omkring och var sugen på att köpa en klänning och hittade ett tjog kandidater som var fina. Jag sprang två varv och nöp i allt men kunde inte besluta mig för att köpa någon. Stress blandad med beslutsångest och hemligt snobberi (som jag arbetar hårt med att få bort) att man inte kan hitta fina kläder på marknad gjorde att det tyvärr rann ut i sanden.

Det blev sådant kaos i tankeverksamheten och köpnerven måste krockat med noll impulskontroll och istället ryckte jag åt mig den här och tyckte det var en bra idé att köpa...


Vet inte riktigt vad jag ska säga om detta, kanske jag fick värmeslag?
Jonas skakade bara på huvudet...

Efter marknaden hade vi fikabesök av min Ölandsväninna och hennes familj. Premiär för nya altanen som var skuggig och skön i hettan.

Nu är det Ernst på tv - me like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar