lördag 26 juli 2014

Livet ska kännas.

Idag var det om möjligt ännu varmare än igår och jag vaknade blöt och klibbig i nacken, trots ett öppet fönster ovanför huvudet och en fläkt som stod och blåste hela natten.

Ja vad ska vi hitta på för sjukt jobbigt idag då, tänkte jag. Jonas undrade också hur vi skulle få upp värmen denna dag och vi funderade under hundpromenaden.

Vi bestämde oss för att ordna en släpvagn och köra några vändor till sopstationen med resterna av vår balkong som blåste ner förra hösten och ca tusen säckar med trädgårdsavfall - perfekt svett-göra. Fram och tillbaka till sopstationen och lasta i och ur skräp.
Vi kom hem och luktade urk och Jonas sa att jag var tvungen att duscha om jag skulle med honom på utflykt, så det gjorde jag. Och så var vi iväg och roade oss lite en sväng.
När vi kom hem var jag ganska trött men jag kände mig ändå inte helt nöjd så jag gick ut och sprang i ökenhettan. Det var 27 grader varmt och jag kände mig som hunden. Tung, långsam och flåsande.

Tillbaka från det måste jag varit lika gosig och fin som en sjögurka, men jag var ändå inte helt tillfredsställd...
...så jag gick ut till gästrummet och målade golvet ett lager till.

Äntligen lite trött, tänkte jag efteråt och så åkte vi ner till hamnen för ett kvällsdopp...
Klart det ska kännas lite i kroppen att man har semester...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar