söndag 6 juli 2014

I wanna be a cowboy...

Det var country & bluesfestival här i Väsby denna helg.
Jag är novis vad gäller den genren, men vem gillar inte cowboys tänkte jag och svarade JA, när min väninna frågade om jag skulle hänga med dit. 

Vi anlände rätt tidigt på kvällen för att äta ett stadigt, amerikanskt cowboy-skrovmål. Här har vi just beställt och sitter med fördrinken.



Solen sken och cowboyklackarna smällde runt omkring oss. På scen var det banjo-duell.

Vi käkade i det fina vädret och passade väl egentligen inte in. De flesta var klädda ordentligt efter temat och vi hade bara rutiga skjortor på gubbarna.

Men se ju längre kvällen gick och ju mer banjo vi hörde (tror inte det var ölen) så förvandlades vi i rask takt...



Och vi hade väldigt roligt!
Artisterna var det också klass på.
Här är Louise Hoffsten.


Och lite senare var det Rednex, som har blivit tvungna att byta namn på gruppen, som spelade.

Det fanns även en sådan där mekanisk rodeotjur som mina kompisar provade på. Det gick sådär för dem och jag avstod från detta nöje. De hade blivit ledsna om de fått se mig briljera på den när det inte gått så bra för dem...

Vilken rolig kväll - kommer gå nästa år igen om den kommer tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar