fredag 26 oktober 2012

Tuff morgon

Okidoki....

Mjölken slut imorse - inget kaffe.
Något morgonsur tant ute på hundpromenad blev det.
Svinkallt var det också.

Sedan var det 4-års besiktning nere på barnavårdscentralen för sonen.

Efter som vi varit lite lata i år hade båda bilarna sommardäck på sig, men jag tänkte självsäkert att det bara var att ta stora, tunga bilen med fyrhjulsdrift så var det ingen fara...

Ut till bilen och böka in sonen i barnstolen medan händerna frös. Sedan vred jag om nyckeln till bilen som hostade till och sedan dog under mig...

Sur som ättika bökade jag ut sonen igen och så en liten springtur över till min bil...
Tror ni jag kom ihåg att ta med mig en isskrapa? Nä det blev cd-skivan igen..

Ner till BVC och in till sköterskan. Där förvandlades sonen till stum och ville inte svara på frågor om hur gammal han var eller vad han hette. Han viskade fram färgerna och ville inte göra hörselprovet annat än på sitt sätt. Och det var att flytta kulor på en kulram inte bara när det hördes ett pip utan lite när som helst när det passade. Sedan frågade sköterskan om han kunde rita en gubbe med papper och penna som låg framme. Näää sa sonen, jag ska rita en båt - och så gjorde han det. Balansgången på ett streck på golvet gick bra men sedan när det var dags att väga sig och hon ville att han skulle ta av sig byxorna så blev det tvärstopp! Tårarna började krypa fram i hans ögon och på min rygg började svetten rinna.
Jag böjde mig fram och viskade att han skulle få en chokladbit ikväll om han tog av sig brallorna - och vips, låg de på golvet...
Efter synprovet försökte vi med hörseln igen, men fick en ny tid istället och rådet att kanske öva lite..(?)

Sedan åkte jag till jobbet sakta och försiktigt.

Åh jag önskar jag ätit frukost idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar