måndag 15 oktober 2012

Agnarna skiljs från vetet...

Vilket skitväder det var idag vill jag bara upplysa om ifall någon hade missat det.

Det var totalt öde när vi gick i motionsslingan i skogen idag.
Det brukar annars vara en himla trafik med diverse hurtfriska joggare, promenerande naturälskare och annat löst folk.
Men inte idag.
Idag vräkte regnet ner och det var bara vi och andra hard-core-hundmänniskor ute och gick.
Ja, idag var ni hemma minsann era veklingar....satt och tryckte i soffan och hade det skönt skulle jag tro?..

Vi släpade ut Svante i barnvagn och motsträvig vovve som inte gillar att bli blöt om tassarna och traskade på i mörkret.
Jag blev alldeles plaskblöt på låren för att det rann från jackan, och Jonas pep att det rann in i skrevet på han (hans jacka var mycket kortare än min) och det var mycket synd om oss!

Hoppas på något torrare väder nu.

Annars blev det ett grovt rynkat ögonbryn här hemma idag och en blick full av vämjelse när vi lagade maten.
Eller lagade och lagade...vi skulle käka wok-rester från igår, och slängde i det i micron.
Hursomhelst tyckte jag att nudlarna och grönsakerna var lite torra och trista.
Jag tyckte att lite grädde i maten skulle piffa upp.
Jonas ögon poppade nästan ur skallen när jag tog ut porrskummet ur kylen och gav sprayflaskan ett tryck.




Han tyckte inte det såg aptitligt ut alls...

Själv tyckte jag att jag var fantastiskt påhittig - det blev jättegott! 

Amen jag rörde ju ner grädden i nudelhögen förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar