fredag 5 oktober 2012

Puh..

Besiktigade bilen imorse och den gick igenom...

Det var en lättnad eftersom det alltid är ett litet vågspel när man köper en begagnad bil...speciellt som min är en riktig långmilare...(16000 mil)

Jag var inte så orolig att det skulle vara något direkt fel på den, men efter så många mil börjar däck behöva bytas, bromsar och avgasrör kan rosta etc.

Men jag fick så lyckliga nyheter från min besiktningsman så jag nästan ville pussa honom.
Det visade sig att jag köpt en bil med nya bromskivor fram, och nya belägg där bak. Dessutom var bakdäcken nya. (och de där fram var okej också)

Sedan log han och sade han att min startknapp var fjollig (???)
Och avslutade med att berätta att volvochefen här i väsby också åker honda civic fast han borde åka volvo...(inside information)

Nu pustar jag ut till nästa år..

3 kommentarer: