onsdag 5 september 2012

Tuff kärlek

Känner att jag har ruttnat litegrann.

Vill säga det till min 3-åring, men vet inte hur jag ska säga det fint.

Varför kan vi inte leka affär, smurfarna, dansa eller bygga pussel tillsammans som andra?

Av alla lugna lekar som finns vill vår son bara leka en endaste och det talar han om när han kommer ner för trappan på morgonen.

Han vill leka Emil i Lönneberga,,,,,
Närmare bestämt en speciell scen i Emil. Han vill leka slagsmål på auktionen i backorva.
Jag får aldrig vara Alfred utan varje gång ska jag vara fyllgubben Bulten och vi ska slåss. Han kan replikerna till punkt och pricka och jag ska ligga underst.
Efter ett tag ska Emil spruta vatten på oss och då slutar vi och sedan ska vi köa upp för att tvätta av oss blodet.

Jag har efter tusen gånger ruttnat!

Nu vill jag vara Alfred!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar