söndag 2 september 2012

Äntligen.

Så nu har jag rensat klart....pust och stön....eller förresten jag var lite oklar - jag har rensat klart de gule fanskapen...Jag har en hög med svart trumpetsvamp kvar...

Det var söndagens bravader det - vi hade så roligt i skogen när vi skuttade mellan stubbarna och plockade kantareller.
Jonas hittade ett sådant där drömställe där det bara vällde kantareller. Vi har aldrig hittat något liknande och vi pep och grymtade av förtjusning. Det fick inte plats i korgen och vi fick offra hundens bajspåsar och allt var så kul.
Till vi kom hem och jag insåg hur mycket det vara att rensa och steka....

Lördagen hade vi besök av Guldfot och hennes familj. Hon berättade att hon fått tillfälligt tourettes för några dagar sedan när hennes mamma påpekat att hennes pappa fyller 70 år snart men att han inte var så intresserad av att fira. Hon bet sig i tungan men hörde ändå sig själv säga att "klart du måste fira, det är ju sista gången du fyller jämt"...en sned blick fick hon som belöning för sitt lilla skämt...Haha, den ska jag komma ihåg när det är dags för mamma.

Det händer förresten stora saker i mitt liv om bara några dagar...Jag ska nämligen åka till Budapest på fredag - Bulgarien, ni vet?...(Nä men jag skämtade, jag vet att det är Ungern)

Jamen jawoll allihop, det är nämligen så att min mor så storslaget bjuder och jag får resan i födelsedagspresent.
Vi ska åka med en öländsk vän till oss och hennes dotter - jag kallar dem Syw och Marie (för att skydda eventuellt inblandade)...och det blir jättekul!

Det ska bli en fantastisk upplevelse att vara med när mamma och Syw går på restaurang. För några år sedan var de två damerna LCHF-fundamentalister (ni vet - diet på flott och ägg) men har nu sjangserat till entusiaster på senare tid (för förtjusta i bullar, potatis, chips, maränger...etc)
Jag kan knappt vänta till jag får höra mamma beställa plankstek - but without the potatomoose, och höra Syw undra "can I change the pommes frites to green things you know?" och se hur de ungerska kyparna beter sig...kanske jag är beredd med iphonen då, vem vet.

Jonas har önskat sig en äkta ungersk begagnad brottardress...jag tror han skojar, men råkar jag hitta en så...
Fortsättning följer...


2 kommentarer:

  1. Jag vill höra allt från resan sen när ni har landat hemma :)

    SvaraRadera