måndag 24 september 2012

Förvandling

Hmm...eftersom vi har haft lite grovarbete gjort på framsidan fick vi ett trist litet papper med krav om att röja undan vår skit som stod där innan arbetarna kom.

Ja, det var lite cyklar, plaststolar och annat smått och gott vi var tvungna att skyffla över på baksidan....inget jättejobbigt direkt.

Detta innebar även att vår soptunna vi haft utanför dörren också åkte dit. Den tunnan är en transfer-tunna där soppåsen ska ligga skyddad mot vilda djur (skator och grannes katt-racka) till vi tar den till soprummet ute på parkeringen.

Till soprummet är det jättelångt - säkert 70 steg.

Det har fungerat sådär...vi producerar sopor i en extremt hög hastighet, och soprummet är som sagt väldigt långt bort...ibland svämmar det över men oftast har man kunnat klämma ner fyra äckliga påsar och så omringar vi tunnan med fem påsar med bajsblöjor och så har de fått vara ifred.

När tunnan försvann har påsarna legat oskyddade, och i morse när vovven och jag skulle ut så upptäckte den lilla tjockisen ett hål i påsen (säkert grannens katt) och dök in snabbare än en satans mungo och började tugga på något.

Jag dök efter hunden och bände upp munnen...hunden kämpade för att komma loss och längst in såg jag en gammal salami så jag släppte henne och lät henne ta den.

När vi kom hem från morgonrundan hade jag såklart glömt hela episoden och tjockisen dök igen och fick upp resterna av ett äckligt gammalt kycklingbröst denna gång.

Jag dök igen, men hunden förvandlades nu till en sprattlande, morrande dobberman! Hon tänkte inte släppa sin kyckling frivilligt.
Vi kämpade i gryningen och efter en halvminut fick jag ut snusket och kunde få in oss.

Hunden flåsade glatt och hade fullt med stelnat kycklingfett i huvudet.

Själv fick jag ont i tummen..:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar