söndag 16 september 2012

Socker



Helgen har mest handlat om att vräka i sig gott.

Fredagskvällen lyckades jag fint med att gå i mål med en hel påse chips.

Lördagen startade vi i Täby C med att fika - hallonpaj med grädde och sedan hem till Jonas lillebror som har flyttat till ett nytt hus och där klämde jag en tjock sockerkaksbit.
Hem för att ladda om med en lätt middag och sedan iväg för att träffa en långväga vän från Lidköping som hälsade på - hon hade bakat en robust morotskaka till kaffet - smack i magen och mums.

Idag, söndag,  har vi varit hos min pappa och hälsat på.

Min lillasyster som bosatt sig i göteborgstrakten var också där och hälsade på med sin fina dotter och solen sken i deras inglasade terrass där vi satt - amen jag förtjänar ju lite idyll nu, som jag lidit med mina munblåsor..

Pappas fru hade bakat jättegoda scones till fikat och jag åt som en häst. Bäst att passa på när man får chansen, tänkte jag då scones är lika vanligt som ett städat badrum hemma hos oss...

Oh ni skulle bara veta hur mätt jag blev - scones är ju rätt mäktiga.

Då svävar det plötsligt in en nybakad äppelkaka på bordet?

Här fick jag kämpa lite, men den var så dreggel-god att det inte var någon större match för mig (jeflar, vad hon kan baka)

Sedan for vi hemåt och Jonas slängdes av på lämpligt ställe och Svante och jag fortsatte hem till Benny Guldfot.
Hon bjöd på sin dotters bakverk - kladdkaka med dajm och grädde...
Då hade jag fått ett hål tillbaka i magen så den slank lätt ner.

När jag kom hem skakade jag av blodtrycksfall och begynnande diabetes och fick sätta mig och vila lite i köket innan middagen...

Nu får jag lov att lugna mig lite antar jag, så veckan kommer mest bestå av morötter och kål. (eller kanske inte)

4 kommentarer:

  1. ojoj... och jag som trodde att det bara var här nere du frossade.... som litet undantag till vardagen... ;-))

    SvaraRadera
  2. morsan som skrev alltså.....

    SvaraRadera
  3. Hehe, nä hetsätning är nog ett steady state i mitt liv...:)

    SvaraRadera
  4. Hehe, nä hetsätning är nog ett steady state i mitt liv...:)

    SvaraRadera