onsdag 2 maj 2012

Vårtrött..

Alltså, jag är trött om våren - läs inte att jag har några röda vårtor (vår-trött, jmfr vårt-rött)

Inlägg har saknats mest av den anledningen att jag blir lite avslagen av solen..självklart njuter jag som om jag sågo en tårta men jag behöver lite återhämtning i dessa dagar.

Häromdagen när det var ledigt fick jag sovmorgon till klockan 9.00. Efter lite frukost gick vi en långpromenad med lilla tjockisen i solen. Sedan behövde jag en tupplur när Svante sov middag på ett par timmar för att jag var så urlakad...

Nå, det var sensation hemma hos oss eftersom jag (efter ett kuppliknande övertagande av makten här hemma för ca 14 år sedan) bestämt att vuxna människor helt enkelt inte sover mitt på dagen...
Det var inte ett populärt beslut och folket (Jonas) har klagat, men jag har tålmodigt förklarat att deras diktator endast har folkets (Jonas) bästa för ögonen.

Helgen har varit rätt händelselös i övrigt. På Lördagen skaffade jag mig en iphone, hurra..., söndagen ägnade vi mest åt promenader och häng i lekparken...

På the klämdag var jag på jobbet och var klämkäck - lyckligtvis klämde ingen på mig där och oklämd fick jag åka hem för att på kvällen få trevligt besök i vår byggröra.

Jonas och jag hade pratat dagar i förväg att vi borde tänka till och snurra ihop något trevligt att bjuda på, men det stannade vid en fin tanke och slutade med nachochips och chilinötter.

Idag (onsdag) känner jag för första gången i livet svår abstinens...en rätt ovanlig abstinens antar jag - tvättabstinens...jag går dreglande och drömmer om vad jag ska tvätta när badrummet är klart...
Jag som tyckte det var en av livets stora plågor längtar efter att få ge vårt överkast en omgång...jäklars vad jag ska tvätta när den nya maskinen är inkopplad - vem vill gå på krogen när det finns grejor att byka??

Oh, jag glömde nästan....jag åkte ju med bilen till däckverkstaden för att laga vår punktering...
Vilket ställe! 200 spänn för att fixa punktering och byta ventilen - puss på er flottiga och tatuerade killar.
De hade däckhotell också och ni kan ge er på att våra däck ska få ligga hilton där. Nu får mamma säkert spader - det kostar nämligen 600kr halvåret (och då ingår däckbytet). Klart värt pengarna. Förstå att slippa ha feta 17tums däck i vårt pyttelilla förråd OCH slippa gubbens gnäll som låter som om han vore på titanic? Sa jag att de låg på gångavstånd från oss också? Bakom roséhusen för er som kommer från väsby.

Festligt hur man tänker förresten - jag frågade vad det skulle kosta att byta två däck (om nu punkan skulle bli besvärlig) och killen svarade att det skulle gå på 2300 per däck...
Inom mig tänkte jag: Satan - 4600? det får vänta tills däckmönstret är borta...
Ungefär en timme innan så satt jag och tänkte att: Jag ska nog köpa den där läckra surfplattan jag funderat på en vecka för 4300 - det är ju ett kap...

En sista sak....idag kissade Svante i pottan för första gången! Mor och far jublade och gjorde high five! Tänk att man kan bli lika glad för en skvätt kiss på rätt ställe som man blir när man får diamanthalsband då man fyller 40? Hipp, Hipp...kisskiss, kisskiss!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar