måndag 28 maj 2012

Genomskådad.

Köpte en mumsig liter jordgubbar som jag snällt delade med min lilla 3-åring.

Han älskar jordgubbar...

Jonas fick inte smaka någon...

Svante som satt i hans knä förbarmade sig till slut över pappa och han fick ta en liten smakbit av den jordgubbe han nyss tuggat av.

Hur som helst var det sängdags strax efter, och tempot sjönk här hemma och jag kunde varva ned med en kopp kaffe.

Sedan gick jag upp för trappan för att titta på lite "hem till gården" på datorn. Med mig hade jag en ask tomater som jag tänkte snaska på under tiden.

Efter jag smugit förbi Svantes rum hör jag små pip därifrån: - Mamma?...vad äter du?
- Tomater, svarar jag.
- Får jag se, mamma?? säger Svante.
- Okej, säger jag och släpar häng-röven in till honom i sängen - Här, titta!
Svante kisar, för det är lite mörkt.. - Får jag lukta, säger han misstänksamt.

Jag häpnar....räcker fram tomaten och han sniffar i luften...- usch, säger han - luktar inte gott.

Hur den lille mannen har förstått saker och ting...Han visste att jag är totalt opålitlig när det gäller jordgubbar...

Han förstod mycket väl att jag kunde ha köpt en extra liter för att smyga i mig själv när han hade gått och lagt sig....Sådant har hänt...men nu vet jag att jag är genomskådad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar