måndag 21 maj 2012

Öland Kristiflygar-helgen.

Somliga flyger (Jesus), och andra köar med packet söder om stan...

Packet är vi stackare som vill åka genom Södertälje för att nå de fria vidderna på E4:an och E22:an med bilarna fullpackade med kläder och barn...
Med barn har man också kex och tomma festispaket lite överallt i bilen tillsammans med dvdfilmer och en del
annat skräp.

Denna resa hade vi hela bakluckan fylld av vår gamla tvättmaskin som skulle ner och få jobba på turistort sina sista år.
Vi lyckades inte så bra med att packa in åbäket i bilen - Jonas bad mig snällt att hjälpa till och hålla emot pirran ner för verandan för att han var rädd att maskinen skulle studsa av annars. Hjälpsam som jag är tar jag tag i pirran med en hand (hade ju kasse och hund i den andra) och håller fast ordentligt.. Maskinen håller jag inte fast så den studsar glatt ner för verandan och vidare av och in i Jonas älskling (hans cykel) och får en fet buckla...
Jonas väser och jag suckar.
Jonas har en del synpunkter på mitt förnuft (?) och jag har synpunkter på han sätt att leda projekt...

Utan den här starten hade vi kanske klarat köerna bättre...i Södertälje svettades vi lätt - i Söderköping höll vi på att börja gråta...

Väl framme gick helgen supersnabbt, som alltid när man har roligt.
Mamma pysslade om oss, hällde i mig kaffe och solen sken.
Svärföräldrarna anlände och det blev ännu mer kaffe...

Museum låter ju himla trist men det var det inte..nä Kalmar länsmuseet kommer få ett återbesök i sommar.
Succé för Svante.
Sedan bjöd mamma oss hela högen på restaurang.
Och så vips satt vi i kö i Söderköping igen och surnade som mjölk i solen..

Så var vi hemma igen..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar