söndag 13 maj 2012

Helgrapport.

Fredag: Hockey på tv hela kvällen - jag kände för att strypa mig själv...

Lördag: Hockey på tv hägrade, men jag räddades av en väninna som bjöd hem mig till sig så att kvällen ändrades från flopp till hit....hängsnaran åkte ut i förrådet igen.

Söndag: Startade med en lång hundpromenad. Jonas ville att vi skulle leka höbalar, och vem är jag att neka honom?



Någonstans på bilden finns jag....kan ni se var???

Vid lunch-snåret åkte Jonas iväg för att tillsammans med sin lillebror träna lite inför "tjurruset" som går av stapeln i sommar.
Tjurruset är ett gyttjelopp för rubbade människor som har för mycket pengar och en ålderskris...
I vilket fall som helst åkte de till Väsjöbacken (kulle som nollåttor kallar slalombacke) i Sollentuna för att rusa upp och ner som två idioter..
Jonas kom hem nöjd och belåten över att lill-brorsan hade känt lite kräks i munnen av trötthet...

På kvällen var vi bjudna hem till Jonas föräldrar för att grilla, och ni kanske tycker det inte var särskilt speciellt då antagligen hela landet satt och osade med grillarna idag - MEN....nu är det så här att vårt hus är totalt inlindat i byggställningar, så vi är som små djur i bur här hemma.

Att sitta på altan är för oss som en fängelsepermission och därför uppför vi oss strängt vördnadsfullt...Vi suckar: - åååh, vilken underbar altan... och andra meningslösheter för att vi är så glada att komma ut...

Sedan åkte vi hem för att rensa ut lilla badrummet där renovering påbörjas på måndag..

Ni undrar säkert vad jag har att säga om vårt stora badrum som är helt klart och används för fullt?
Andras badrum är ju så super-intressanta ellerhur?
Nå jag kan säga att detaljerna har inte intresserat mig särskilt förut....att strunta i något litet är väl inte så jäkla märkvärdigt antar jag - jag betalar ju inte ett öre för denna upprustning så tolerant känner jag mig, absolut.
Men utan BADKARSPROPPEN blir en av möblerna därinne tämligen värdelös! bara så ni vet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar