onsdag 23 maj 2012

Filosofen...

Igår när jag åkte hem från jobbet lyssnade jag på ett radioprogram som hade Krister Fuglesang som gäst.
Vår egen astronaut, ni vet?
Tycker nog han låter lite groggy när han pratar, men inte desto mindre är han väldigt intressant att lyssna på.
Programmet var ett ring-in-program och folk fick ställa frågor och prata om rymden och så.

Det alla frågade Fuglesang om var ifall det fanns liv i universum, om det fanns ufon och om gud fanns?

Jag tyckte nästan synd om honom - trodde de på allvar att killen skulle kunna svara?

Jag ångrar att jag inte ringde in nu - men kanske någon i cyberrymden är duktig på fysik och kan svara på denna fråga? (Sheldon - ring)

Hur kan universum fortfarande expandera om det redan är oändligt? Båda dessa fakta är tydligen tvärsäkert...

Hmm...jag undrar om inte dessa universum-kunskaper bara är hittepå ändå?

Jag säger denna otroooligt allvarliga anklagelse för jag tänker på att fortfarande denna dag kan ingen förklara jordens dragningskraft...Vi vet att den finns där och hur den fungerar, men inte varför den är där... (Någon, förmodligen släkting till Björn Ranelid, förklarade det som en "krökning i rum och tid"???...amen vad är det för mumbojumbo?)

Hur som helst - de har brottats med detta problem alltför länge och inte kommit på det, så självklart flyttar de sina ansträngningar till ett område som är obegripligt och långt borta - universum...

Ärligt talat, tror ni inte lite innerst inne att de egentligen bara gissar vilt?

Hehe...jag förstod plötsligt varför jag gillar Sheldon så mycket, i "big bang theory"...Nu när jag läser det jag skrivit ser jag att vi skulle kunna sitta en hel kväll och vara dryga med varandra...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar