tisdag 20 mars 2012

Vaddå?

Morgonen började som vanligt med att vi sprang omkring och jagade vår glada 3,5 åring och klädde på honom i farten samtidigt som han krälar på golvet.
Varje morgon har han gnussat upp en stor, tovig hårboll i bakhuvudet så att jag även måste jaga runt honom med hårborsten i högsta hugg - han gallskriker så fort jag rör honom, och försöker springa sin väg...
Kaoset ger oss välbehövlig motion antar jag...

Som en parantes var det sportnyheter på tv:n samtidigt och hockeyn avhandlades. I en match åker en hjälm-tönt på en riktig tjotablängare och slår ut två tänder.

Jonas ryser och säger - det där är min mardrömssmärta - att slå ut tänder...hu! jag bryter hellre ett finger eller vad som helst.

Gör du? svarar jag...Att slå ut en tand är väl inte värt att ha skräck för tycker jag.

Amen vad är din mardrömssmärta då?, undrar Jonas.

Att punktera ett öga är ju värst, tycker jag.

Och NU blir Jonas putt över att hans tandutslagning låter helt beige i jämförelse och att han själv låter mesig...

Äsch, säger han - hur ofta händer DET då? och så avslutar han med ett: - du är ju helt sjuk i huvudet som tror att du ska gå och punktera ett öga om du ramlar omkull....

Och så hejdå, ha en bra dag på jobbet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar