torsdag 15 mars 2012

Märkligt...

Det har just hänt mig något väldigt ovanligt...
Igår kväll ringde min telefon, och eftersom det är en mobil ingen har numret till, så svarade jag inte förstås - brukar bara vara försäljare.
Det plingade till efteråt och i morse kollade jag till den - där fanns ett sms!

Detta sms var från en person som önskade sig något...hans önskning var att heta Slewin i efternamn, lite snajdigt stavat med ett w...men eftersom jag redan heter Slevin skulle detta inte godkännas av PRV (patent och registreringsverket som sköter sådant där som namnbyten) om inte jag godkände det...Han undrade om jag tyckte det var okej.

Jaa, jag blev ju lite perplex måste jag säga - mäktigt att få bestämma vad andra får heta eller inte liksom.
Jag undrar om resten av familjen har fått denna förfrågning, eller om PRV ser mig som alla borde men inte riktigt gör - som klanen Slevins överhuvud??

Nåväl, klockan var 5.56 när jag sms:ade tillbaka OK! (hoppas det plingade högt hos mottagaren) och sedan tänkte jag sömndrucket: - tusan, det var ett spam, och nu tömmer de mina konton...

Nu, efter att jag varit vaken ett tag undrar jag om denne människa verkligen vet vilken kostym han klär på sig????

Jag har ju pratat lite om mitt efternamn förut, och hur trött man kan bli på ett lite ovanligare namn...
Jag undrar om en Eriksson-människa (eller vad snubben nu kan heta) verkligen kan klara av ett namn som Slewin? Jag menar, jag har ändå 40 års träning och blir ju trött fortfarande?

Nå, jag vill inte låta som en olyckskorp, utan jag vill hjärtligt välkomna DIG till livet som slewin, lewin, glewin, sledin, slemwin, welin, slawin, slävin, sladin, bledin, wedlin, slowin, slomdin, drelwin, flewin, klewin, zlewin...och så vidare i all oändlighet..

Danny scaouscedååå vet säkert vad jag talar om...

Jag frågar: Hur länge kommer du orka kämpa med ditt nya, för all del fina, namn?

Jag ger dig min egen reträtt (i repris):


Min parkeringsplats på jobbet....

2 kommentarer:

  1. Du glömde Stevensen - du vårt överkucku :-)))
    morsan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njae, kanske inte egentligen - men det låter så otroligt att du faktiskt fått ett brev adresserat till dig med det namnet...:) ingen skulle tro det liksom.

      Radera