måndag 19 mars 2012

Måndag och tillbaka till....

.....labbet för att koka ihop och hitta botemedlet för leukemi...

Ja, meningslösare jobb kunde jag haft antar jag..:)

I min ungdom för länge sedan då jag traskade till chokladfabriken klockan 6 på morgonen för att stämpla in, så tänkte jag varje dag: - Vad gör jag här i denna gruva? Kommer jag någonsin ta mig härifrån?

När jag några år efteråt cyklade till mitt brevbärar-jobb klockan 7 på morgonen så tänkte jag varje dag: - Jaha, jaså stormar det idag också? Må någon ha tuttat på stället...

Vet att mitt enda krav på framtiden var att få ett jobb inomhus där klockslaget man började på morgonen inte stred mot de internationella konventionerna för mänskliga rättigheter...

Kan inte vara annat än nöjd och belåten idag antar jag.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar