söndag 25 mars 2012

Tillbaka...

...efter någon sorts tillfällig apati. Så kan det bli, men nu är jag här...

Så, ein resumé:

Måndag: ekorrhjulet börjar snurra

Tisdag: snurrar vidare

Onsdag: ja ni förstår va? Livet är rätt obloggbart ibland...

Torsdag; Äntligen händer det något....Jag och Guldfot tvingar oss på en väninna som fyllt år och som inte ville fira stort - den stackaren fick panik och blev tvungen att baka en ananaspaj till oss när hon kom hem från jobbet....vi lyckades alltså med en fin form av väninneplågeri..

Fredag: Koma i soffan med ett glas rött...

Lördag: fika, fika, fika...antagligen kaffeförgiftad..På kvällen plågas jag av de där gladiatorerna och somnar av tristess..

Söndag: Vaknar förbannad och hytter med näven över att den sabla sommartiden är här och torterar mig. Nu går de till och med ut på nyheterna om att akuta hjärtattacker ökar med 30% pga denna omställning - Kan vi inte ge upp med detta tröttsamma snart? Är det superviktigt för någon detta?

Nåväl, jag överlever väl i år också...Vid lunchtid åkte vi iväg till andra sidan hufvudstaden och hälsade på min far och hans fru. Och nu ska ni få bli gröna minsann...de har nämligen en inbyggd altan i EXAKT rätt läge där solen sakta bakar en..Vi satt i tunna kläder och det var som en sommardag. Vi öppnade och fläktade lite till och med.
Och så fortsätter vi med skrävlet - VÅFFLOR med hemlagade syltsorter...mmm...

Svante fick tre bilar från "cars"(filmen) - mutade barn är lyckliga barn - och höll sig lugn ett par timmar. Sedan började han varva motorn och satte fart...runt, runt, upp och ned, fram och tillbaka...dags för hemfärd!

Imorgon måndag igen och dags att börja springa i hjulet...=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar