måndag 26 mars 2012

Tips från coachen..

Idag fick jag ett mail från Guldfot... - jag tror att hon tyckte att jag kanske behövde rycka upp mig?..

Det var ett sådant där allvarligt kedje-mail vi alla fått några miljoner gånger, ibland med stränga order att glädjas åt livet, ibland är det bilder på bebisar med gullighetsfaktor 812 på richterskalan...Det här var indiska visdomdord...

Guldfot - du är endast förlåten för att det inleddes: " det här är skickat till dig för att någon bryr sig om dig"...

Nå, det var de vanliga med en mängd visa ord om att tro på kärlek vid första ögonkastet, och se personer i ögonen om man sa "jag är ledsen" etc, som jag skummade igenom och så ett hotfullt avslut om vad som skulle drabba mig om jag inte skickade vidare..

Mitt i livsinstruktionerna - ja det var faktiskt en lista som hette "livsinstruktioner" och om man följde dem skulle livet bli så bra så...

Nå, jag kom av mig...i alla fall mitt i livsinstruktionerna står det: Säg alltid prosit när någon nyser!

Här lyste det???????????????? i min hjärna? (inte helt ovanligt)

Jag blev väldigt förbryllad över vikten vid detta? Prosit??? Hmmm...plötsligt ser jag Indien i ett annat ljus...NU blir jag rädd för fågelinfluensan.
Är detta instruktionen indiska barn får för livet? Att säga prosit?
Det borde kanske stått: om någon säger prosit - HÅLL FÖR MUNNEN!

Några dagar kommer jag nog grubbla...varför är prosit på listan? Är delar av listan från 1675?

Kanske hänger jag upp mig på småsaker?

"Le när du svarar i telefonen" fanns på listan - "Lär ditt barn att stanna vid röd gubbe" fanns icke på listan....mmm..inte så viktigt.

Nä, bäst att sluta innan jag hakar upp mig (och ni dör uttråkningsdöden).

PROSIT på er - nu är ni säkert oroliga över att ni kanske får dessa kloka ord av mig - Det stod att de var MYCKET användbara för själen - kanske för att torka den i röven - vem vet?

Vi får väl se om jag känner att jag måste skicka eller om jag vågar strunta i det...jag har 96 timmar på mig.....(läskig musik)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar