torsdag 29 mars 2012

Städa inte för djupt.

Ishockeyn är på därnere, och än så länge hörs inga gorilla-vrål...och det måste betyda att djurgården leder (nu ropade jag ner och frågade - ja, de ledde med 2-1)

Alltså frid och harmoni i huset..

Jag sitter alltså på övervåningen (därav att jag kunde ropa ner) för att inte tråkas ihjäl av sport på tv:n...
Hockey skulle jag väl kanske överleva - kanske rentav leva mig in i, men när tour de france börjar rulla förbi i rutan eller en match snooker visas här hemma så räknas det som tortyr...
Jag har väl berättat förut att Jonas ändå helst inte har mig i rummet vid viktiga sporthändelser? Jag bringar otur är det sagt - så det är bara att krypa upp till datorn.


Nå, förra helgen satte vi på sommardäcken på bilen. Jag säger "vi", men ni kan vara säkra på att jag inte rörde bilen överhuvudtaget...jag fick det tvivelaktiga nöjet att röja i förrådet istället, och jag tror inte det är någon vinstlott direkt.

Där hittade jag ju såklart allsköns skräp, och eftersom jag inte har mycket för mig just nu (hockey-timeout) så har jag drömt mig tillbaka till ungdomens dagar och tittat på gamla foton och sånt.

Vilka konstiga skönhetsideal jag hade då..
Jag hittade ett gammalt foto som jag kommer ihåg att jag var så jäkla nöjd med.
Jag var med i skollagets rugbylag i kalmar, och jag var så nöjd att jag såg ut som en kille (och nej, jag var inte särskilt lesbisk om någon nu undrade)...
Hade detta varit idag hade jag väl gråtit ögonen ur mig istället - vem vill se sådär läpp-lös ut idag?
Detta kunde beskådas i skolans uppehållsrum 1989...

Tyvärr verkar jag inte kunna lägga in lite större bilder så det går att se ordentligt



Ja, ni förstår att jag ringat in mig själv....
Tjejen till vänster om mig med en stor röd pil på var jättebra - henne knäckte jag också näsan på under en träning med min tjocka skalle..hon fick åka och dra den rätt..
Den andra pilen pekar mot ett knä ser ni va? Den stackarn hade jag av korsbandet på..operation och kryckor...
Vår fotbollstränare var väl inte så lycklig över det då hon även spelade fotboll med mig.

Jag ska bara lägga in en till liten bild - hoppas ni har örn-ögon, det är ju otroligt retfullt att de blir så extremt små när jag lägger ut dem här...

Den här är Bollstanäs SK från 1987 och vi hade kommit 2:a i soccer cup
Vi är så små och söta att jag tyckte ni borde få titta...



Om någon nu känner igen sig och tycker det är tråkigt att finnas här på bild så är det bara att säga till mig så suddar jag ditt fejs, good bajs för ikväll..:)

4 kommentarer:

  1. Bara att klicka på bilden så blir den stor och fin :-))
    morsan

    SvaraRadera
  2. aaaahh...nu känner jag mig inte dum alls..:)
    Vad bra!

    SvaraRadera
  3. Hehe, Jessica...ja jag var lite egenartad på den tiden...det var nog bara jag som ville se lite skogshuggaraktig ut.../Åsa

    SvaraRadera