måndag 12 oktober 2015

OMG....

Svante fyllde 7 år och helgen var ett enda stort kalas. Först kalas på sibylla för en kompis på lördagen och sedan hemma med familjen på söndagen.

Svante längtade hela dagen och klockan 13 droppade farmor, farfar och farbröderna in.
Det bjöds på kaffe och tårta med ett fint porträtt av mig.


Jag var väldigt nöjd att inte en endaste ballong fanns på kalaset denna gång.
Det dyker alltid mystiskt upp åtminstone en ballong-usling som farbröderna ska smälla.
En del av er vet att jag har ballongfobi. Är det en ballong i rummet går jag bara och stirrar ilsket på den med axlarna uppe vid öronen ifall den ska smälla - vilket farbröderna tycker är lite extra kul att göra nära mig - men nu var jag superlugn - tills en farbror satte sig på Svantes pruttkudde istället och smällde av en sådan explosion att jag nästan dog! 

Starten på 7-årskarriären kunde dock gått bättre...
Dagen efter födelsedagen (ja idag) så skulle Svante vid hemgång från fritids skutta mellan ett par utebänkar och halkade.
Pang sade det och så slog han ut fyra framtänder...
Jonas ringer mig och flämtar: Hej, kan du komma hit med bilen, Svantes tänder är åt helvete?
Jag svarade bara att jag är där om två röda utan en enda fråga och susade dit för att köra dem till tandläkaren.


Här ligger han fyra framtänder fattigare med panodil i kroppen och kompress i munnen.
Tur i oturen var det mjölktänder som rök.

Oj vilken måndag...nu ligger vi här på kvällskvisten och undrar om tandfen ska dyka upp i natt med 40 spänn till Svante?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar