torsdag 1 oktober 2015

Bak

Okej, imorgon är det min tur att fixa fredagsfika till jobbet och jag brukar växla mellan att köpa kaffebröd eller baka. Det beror på humör för tillfället.

Jag bakar ganska modest om man jämför med mina duktiga kollegor men jag är inte särskilt bekymrad över det.
Jag har bjudit på torra dumlemuffins som såg ut som hemska tumörer en gång och skämdes inte ett spår.

Men nu vet jag inte riktigt vad jag ska besluta mig för..

Jag bakade nämligen en äppelkaka...


Mmm...den ser ganska smaskig ut va? Inte så dum alls bara vid en ockulär besiktning, ellerhur?

Men det är en liten, liten pyttedetalj...
Bara en liiiiten.

Det var så att jag bara hade en deciliter vetemjöl - och jag behövde sex deciliter..

Och eftersom jag upptäckte det när smöret var smält och ägg och socker var vispat pösigt så var det ju bara att hitta på något...

Jag hittade på något...

Jag hittade på att ha i fullkornsmjöl och durumvetemjöl (spagetti-mjöl, mums) istället. Det blev en kaka man sväljer med en grimas...utom Jonas och hunden som glatt glufsade i sig, men jag vet inte om det räknas riktigt? I alla fall hunden äter bajs och tycker det är gott...

Som sagt, vad gör jag nu? Slänger otyget och köper bullar på Statoil (igen)?
Eller tar med den och frankt påstår att det är den senaste hipster-kakan med mjöl gjort av havsalger och malda, miljöcertifierade valnötsskal?

Dessa beslut..,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar