söndag 4 oktober 2015

Dagens möda

Vi har gjort en rejäl rockad på övervåningen.
Svante har fått det stora rummet däruppe och vi har flyttat in i ett av de mindre rummen.
Det betydde att vi skulle släpa en stor dubbelsäng tvärs över till ena sidan av övervåningen och Svantes bafta-loftsäng till den andra sidan av övervåningen.
Övervåningen är av storlek mini, och vi fick slita ordentligt för att få till det.

Som vanligt gjorde vi nästan slut på kuppen. Jonas lyckas alltid göra illa sig och denna gång tappade han dubbelsängen på tån. Jag suckade irriterat när han kved och gjorde grimaser och gav mig dödsblicken. Det var nämligen mitt fel menade han. Så kanske det var men det erkänner jag i så fall först på dödsbädden...Min inställning är att man flyttar sin tå om det kommer en dubbelsäng - mycket enkelt.
Vi fick in säng-uslingen och skulle sedan baxa in loftvarianten i stora sovrummet. I första dörrhålet blev det som att en elefant skulle ta sig igenom med total förstoppning som följd.

Här tappade jag humöret fullständigt när Jonas försökte komma på hur vi skulle lösa detta och skilsmässan var så gott som undertecknad (igen) när jag förkunnade att han kunde hålla mun med sina idéer för de var ändå alltid kassa...(det var jag som borde hållit mun - hur gammal är jag?)

Sammanbitet skruvades sängen isär och flyttades för att sedan monteras ihop. Svetten lackade och Ikeas sexkants-nycklar glödde.

När vi var klara var vi så nöjda att vi förlät varandra för allt. För säkerhets skull lämnade jag huset ett tag och fikade med ett par kompisar så att Jonas kunde få lite lugn och ro...

Svante är i extas för att han fått ett så bra rum där kompisar får plats och vi är också supernöjda som slipper ha dem i knät i vårt pyttelilla vardagsrum.

Alles gut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar