onsdag 7 oktober 2015

Nu är det väl ändå bra?

Tycker jag farit som ett torrt skinn hit och dit den sista tiden...(ja, det är mycket synd om mig)
Det är det ena och det är det andra...självklart hjälps Jonas och jag åt med sakerna men det har varit hysteriskt i alla fall.

Måndag efter jobbet hastade jag förbi Mekonomen och hämtade upp ett nytt batteri till min lilla bil. Mellan middag och hundpromenad smet vi ut för att byta det. Svante hängde med och lekte inne i bilen. Han fick stränga order att inte döda pappa genom att trycka på några knappar - han lovade dyrt och heligt.
Vi lyckades nästan utan något bråk och var väldigt nöjda med oss själva.

Sedan var jag och tränade på kvällen. Ja, ni hör hur hurtig jag blivit. Rena rama Gunde Svan...

Tisdag hade jag ett besök för spirometri. Nej, det är inte en trolleri-kurs även om det låter så utan en koll vad lungorna klarar. Jag håller på att göra en astma-utredning.
Testerna visade att jag går och släpar på en lindrig variant, som blir värre när jag tränar.
Ja, jag trodde som ni - att äntligen kommer jag bli förbjuden av läkare att träna, men så blev det ju inte.
Det blir kortisonbehandling och inhalator att imponera med innan jag ska på joggingrunda...

Sedan idag var jag efter jobbet tvungen att åka på mitt årliga besök till mvc för ett nytt recept på de små kvinnliga tabletterna...och så var hundmaten slut, men det fick Jonas fixa.

Nu hoppas jag att jag får vila mig lite till söndag då det blir stort kalas här. Någon fyller 7 år...
Snart blir det städning alltså - damm-råttor, nu ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar