måndag 26 oktober 2015

Komprimering av dagar...

Nu har jag varit så dålig på att skriva här ett litet tag, så nu drar jag några dagar och trycker ihop dem i ett inlägg...

Lördags var vi på supermiddag hos vänner - god mat och vin kan ju bara bli succé.
Söndags fick vi en timme extra (vintertid) innan vi skulle ner till friidrotten med Svante där farmor och farfar mötte upp. Sedan ner till Coop...och där:


Ohlala - Herkules från gladiatorerna stod inklämd bland bananerna...
Självklart var medelålders tanten tvungen att trakassera honom lite...det är ett av de sista nöjen man har innan pensionen och de enarmade banditerna...

Sedan kaffe-race på ett par ställen och så var söndagen slut.

På måndag morgon åkte jag till jobbet och höll på att drivas till vansinne på vägen dit.

Kolla bara:

Den där fjäder-uslingen satt i nacken på mig och smärtade. Vass som en kanyl och jag kunde inte hitta den förrän jag kom fram till jobbet...

Sedan var det en till liten grej. Det är så att min vän och kollega Josefina skulle vara med i ett inslag på fråga doktorn idag. Där skulle hon vara med och berätta sin historia (hon fick leukemi för ett par år sedan) och anledningen att hon tackade ja var för att få hjälpa tobiasregistret att få in nya benmärgsdonatorer genom inslaget.

Självklart kollade jag på programmet och dagarna innan så delades en status ganska många gånger på Facebook om det.

Ja ni ser ju att damen ifråga förmodligen blir uppringd av Hollywood i dagarna - men titta lite närmare i skyltfönstret vems spegelbild som är fotografen???

Jojo - Hollywood ringer nog mig också ska ni se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar