måndag 10 mars 2014

Självuppfyllande spådom.

Kommer någon ihåg mitt inlägg om att jag inte skulle kunna se på en match med Alexander Gustafsson? (ja det var förra inlägget, men man vet aldrig - kanske en guldfisk läser?) Han håller förresten på med att slåss i en bur (förklarar bara för mamma).

Idag på jobbet hjälpte jag en kollega med programmering av en robot.
Hon höll på med att stapla in lite plastsaker i en ganska hög hållare av stål. Jag fipplade med datorn.
Plötsligt tappar hon en av plastsakerna, parerar för att fånga det som smet och kör fingrarna rätt in i stålet....
Hon väste av smärta och svor och sade sedan att hon trodde hon bröt fingret...
Det började flimra i min hjärttrakt och jag sa (intelligent) - Va????
Hon stod still ett tag och lät smärtan sjunka bort, skakade prövande på handen och sa: - Nä, fingret klarade sig nog...

Herregud! Under de sekunderna hade svetten på ryggen hunnit bryta fram och knäna blivit alldeles svaga...
Var detta en varning om vad som kommer hända i framtiden? Med mig?.............hjälp!

2 kommentarer:

  1. Haha... inte behöver du förklara vem Alexander Gustavsson är för mig :-)))))) Vem av oss är det som lyssnar på sportradion hela dagen?? Jag visste det nog före dig och jag har hört intervju med honom och fått sporten grundligt förklarad...
    morsan

    SvaraRadera
  2. Där ser man..dumstruten på mig då..:)

    SvaraRadera