lördag 29 mars 2014

Fyyy!

Idag var det ju underbart väder när vi gick ut på långpromenad med hunden. Ja vi gick där och idyllade så folk antagligen mådde lite illa av all njutning de såg hos oss.

Men så....
Plötsligt utbrister Jonas: - Vafan! Åsa, har jag en fågelskit på mössan???
- Hahahahahaha, ja det har du, svarade jag.
- Blä! kved han och slet av sig mössan, - Jag kände att det sa plopp i huvudet.


Alltså, jag skrattade så jag vek mig och Jonas svor och hade sig...


Här var han väldigt vresig och försökte få bort äcklet från mössan med en pinne medan jag var rå och skrattade och fotade. (Han muttrade typ att han ville ha en bössa och skjuta fågeljävulen)
Sedan när Jonas äntligen var klar så sa han:
- Du har ju på jackan!
- Äh, du skojar bara för att jag skrattade, sa jag.
- Ehhh, titta själv.



Nu var det jag som blev arg. Det visade sig att det bara var lite av eftertruppen som landat på jonas mössa och det var jag som var huvudoffret.
Det kom på mössan också..


Nu var det jag som önskade mig en bössa och fick stå och göra hjälpligt rent efter det avskyvärda flyg-fäet.

Vilken dramatik - vårkänslorna dog en smula och fågelkvittret lät rätt hånfullt efter det.

Vi kände oss väldigt kränkta och det är väl befogat om någon bajsar på en. (eller?)

Hur som helst så var det en himla massa skit-kort ni fått se nu. Ilskna är de också.
Här är eftermiddagen när pappa och Svante bytte däck på bilen i solen - vårkänslorna återvände lite...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar